Malbork - Reisverslag uit Malbork, Polen van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu Malbork - Reisverslag uit Malbork, Polen van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu

Malbork

Blijf op de hoogte en volg Bas en Sharan

21 September 2016 | Polen, Malbork

Vanuit Ryn was het zo'n 3 uur rijden naar Malbork, de laatste keer dat we een dusdanige afstand afleggen tijdens onze vakantie in Polen. We zouden eigenlijk een appartement huren, maar de eigenaar belde ons op dat er door een defect geen warm water was. We hebben daarom maar ons intrek genomen in een hotel en dat bleek achteraf zeker geen verkeerd alternatief.

Malbork staat vooral bekend om slot Marienburg, een groot kasteel uit 1274. Natuurlijk werd er in de loop der tijd verbouwd, aangebouwd, afgebroken etc. Ook is er een periode van verval geweest, maar ook weer van restauratie. In 1945 zijn er nog grote verwoestingen geweest door bombardementen van het Sovjet-leger, maar na de oorlog is alles weer helemaal opgeknapt.

Het is een immens groot kasteel, waar we aan de hand van een audio-guide doorheen hebben gewandeld.

's Middags zijn we in ongeveer een uurtje naar Gdansk gereden, waar we tot zaterdag blijven. Hierover in een latere blog meer.