Sopot - Reisverslag uit Sopot, Polen van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu Sopot - Reisverslag uit Sopot, Polen van Bas en Sharan - WaarBenJij.nu

Sopot

Blijf op de hoogte en volg Bas en Sharan

24 September 2016 | Polen, Sopot

Onze laatste dag in Polen is aangebroken... We zitten nu in de badplaats Sopot, vlakbij Gdansk. Het is een populaire toeristische plaats, met de langste houten pier (515 meter) van Europa. Het lijkt een beetje op het Nederlandse Scheveningen. Er zijn veel restaurantjes, strandtentjes, kraampjes etc.

Gelukkig was het vandaag ook een zonnige dag. 's Avonds koelt het wel snel af, maar het is dan ook eind september. We hebben de afgelopen weken echt zoveel geluk met het weer gehad, echt geweldig. De eerste week was het +- 30C, de tweede week 25C en de derde week was het wel wat koeler met 17C, maar gelukkig wel droog. In Gdansk heeft het heel even geregend, maar daar hebben wij geen last van gehad (was vooral 's nachts). We kunnen dus echt niet mopperen.

Polen heeft ons al met al positief verbaasd. Het heeft echt hele mooie steden, alles is na de verwoesting van de tweede wereldoorlog weer in oude staat opgebouwd en het is er netjes. Overal wordt gebouwd en het land is nog niet klaar met ontwikkelen, maar loopt echt niet zover achter als dat wij dachten voordat wij erheen gingen. Alle jongen mensen spreken in ieder geval Engels en de wegen zijn over het algemeen goed. Wel hebben we vaak lang over afstanden gedaan, omdat er niet veel snelwegen op onze route waren (we zijn zuidelijk begonnen in Krakau en via het oosten via Warschau naar noordelijke Gdansk gereden). Eten en drinken is er relatief goedkoop en de kwaliteit doorgaans prima. Voor een redelijke prijs kun je er ook terecht in hotels die echt niet voor andere Europese steden onder doen. Kortom: ben je nog eens op zoek naar een leuke stedenstrip: Gdansk, Warschau of Krakau zijn zeker de moeite waard en voor de prijs van de vliegtickets hoef je het ook niet te laten.

Morgenochtend staan we op tijd op en gaan we de huurauto inleveren op het vliegveld in Gdansk. Om 12.00 uur zijn we als het goed is weer in Nederland!

• 27 September 2016 - 08:53

Robine:

Nou, het klinkt weer als een mooie reis! Goed gedaan, Bas en Sharan. Dank jullie wel voor het delen van alle avonturen. Het was weer leuk om jullie op afstand te mogen volgen. Op naar de volgende!